چگونه می دانیم شارژر می تواند لپ تاپ شما را شارژ کند
نوشته شده توسط : علی


آیا برای شارژ لپ تاپ حداقل وات لازم است؟

بستگی دارد به طور معمول ، آداپتور دیواری یا شارژر قابل حمل باید حداقل 29 وات یا 31 وات را تولید کند تا لپ تاپ از زمان مصرف فقط توان بیشتری از مصرف خود داشته باشد. البته این بسته به میزان مصرف انرژی شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر لپ تاپ بزرگتری دارید یا برنامه های سنگین را در حال اجرا دارید ، یک آداپتور دیواری 30 واتی ممکن است قادر به شارژ لپ تاپ شما به همان سرعتی که در حال تخلیه آن هستید نیست. دامنه ایمنی برای آداپتور دیواری بین 45 وات با 96 وات است - قطعاً این موارد قادر به شارژ لپ تاپ شما خواهند بود (با استفاده عادی).
Power Delivery (PD) چیست و آیا آداپتور دیواری به آن احتیاج دارد؟

Power Delivery (PD) یک استاندارد شارژ است که به شارژر اجازه می دهد جریانهای بالاتر و ولتاژهای بالاتر را تولید کند ، بنابراین به شما امکان می دهد تلفن هوشمند یا لپ تاپ خود را از 0٪ تا 100٪ در مدت زمان کوتاه تر شارژ کنید. و بله ، PD تنها استاندارد شارژ است که می تواند لپ تاپ را شارژ کند.

گفته می شود ، فقط به این دلیل که یک شارژر از PD پشتیبانی می کند ، لزوماً به معنای آن نیست که می تواند لپ تاپ شما را شارژ کند. فن آوری PD می تواند در بسیاری از دستگاههایی که خروجی توان آنها از 18 وات تا 100 وات متغیر است ، ادغام شود. به عنوان مثال ، شارژر قدرت تحویل 18 واتی Power Anker و شارژر سریع 18 A PD Aukey ، هر دو برای شارژ سریع تلفن هوشمند شما طراحی شده اند ، نه لپ تاپ شما.
GaN چیست؟ و چگونه می تواند روی شارژ تأثیر بگذارد؟

GaN مخفف Gallium Nitride است و این یک کلید واژه جدید در دنیای فناوری شارژ است. در اصل ، این ماده جدیدی است که از نظر انرژی و فضا از سیلیکون کارآمدتر است ، مواد سنتی مورد استفاده در آداپتورهای دیواری ، بنابراین شارژرهای GaN می توانند کوچکتر و سبک تر باشند ، اما همچنین واقعاً قدرتمند هستند. Anker رهبر شارژرهای GaN بوده است و سال گذشته PowerPort Atom PD 1 را منتشر کرد ، اما بسیاری از شرکتهای شارژر دیگر دست به کار می شوند. حتی شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل یک شارژر GaN 65 واتی را با MacBook Pros بعدی خود درج خواهد کرد.
همه لپ تاپ ها با همان سرعت شارژ نمی شوند.

این فقط مربوط به قدرت آداپتور دیواری نیست. بسیاری از این ارتباط با میزان توان لپ تاپ نیز می تواند باشد. لپ تاپ های مختلف از ورودی های متفاوتی پشتیبانی می کنند. برای مثال جدیدترین جوانب MacBook از حداکثر توان 96 وات پشتیبانی می کند ، در حالی که جدیدترین نسخه های MacBook Airs به ​​طور قابل توجهی کمتر از این مقدار هستند. این بدان معناست که هر لپ تاپ USB-C قادر به شارژ با همان سرعت نیست ، هر چقدر قدرت خروجی شارژر قدرتمند باشد.

نکته دیگر این است که همه درگاه های USB-C یکسان نیستند. به طور خاص ، همه درگاه های USB-C از Power Delivery پشتیبانی نمی کنند و همه آنها شارژ را قبول نمی کنند. همچنین ، هر کابل USB-C از PD پشتیبانی نمی کند. بنابراین اگر نمی دانید چرا لپ تاپ شما حتی در هنگام وصل شدن شارژ نمی شود ، می تواند مشکلی در درگاه شارژ یا کابل شارژر شما استفاده کنید.

https://rb.gy/ersm1j




:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: